torstai 18. lokakuuta 2012

Nappulanaperon nimet

Eli miten me päädyttiin antamaan ''Hertalle'' nimi Henni Maria Emmiina.
             Henni. Etunimeks me haluttiin edes hiukan ''Herttaa'' muistuttava nimi, koska oltiin niin kiintyneitä siihen nimeen. Mielessä oli myös, että nimi ei olis jokaisella vastaantulijalla. Mikko ehdotti Henniä, ja kun tuijoteltiin vauvaa, niin ihan Henniltähän tuo näytti. Väestörekisterikeskuksen mukaan nimi Henni on annettu 1381 naiselle ja 29 miehelle.
             Maria. Tää nimi kulkee suvussa. Mä itse oon Essi Maria Anniina, mun siskon nimessä on Maria, mun mummin nimessä on Maria ja isomummin nimessä kans. Nimi on kulkenut myös Mikon puolella. Väestörekisterikeskuksen mukaan nimi Maria on annettu 368114 naiselle ja 316  miehelle.
             Emmiina. Kolmanneksi nimeksi me haluttiin myös vähän erikoisempi, muttei mitään ''överiä''. Tää idea tuli multa, ja se on meistä molemmista kaunis nimi. Väestörekisterikeskuksen mukaan nimi Emmiina on annettu 525 naiselle ja 5 miehelle. 



8 kommenttia:

  1. Pikkuisella on kyllä kaunis nimi :) Haluan kans sitten joskus omalle lapselle antaa jonkun merkityksellisen nimen :D

    VastaaPoista
  2. Ihana nimi! Teidän nimet muutenki sointuu jotenki tosi hyvin yhteen! :) Ja kiva, että on yks tollanen nimi joka kulkee (molempien) suvussa. Meillä on kanssa Jadella toinen nimi sellanen, joka on sekä mun että lapsen isän suvussa kulkenut, on siis mun nimessä, molempien äidin ja mummojen nimessä jne. :)

    http://teiniaidin-elamaa.blogspot.com

    VastaaPoista
  3. Miksi sun masu kansio ei enään näy ? :( vai onko se vika täällä päässä et miks ei sitä enään näytä :):)

    VastaaPoista
  4. Henni on kaunis nimi :)

    VastaaPoista
  5. Voi että! Mäki oon välillä miettiny että mitä haluisin antaa omille lapsille nimeksi nii mulla on ollu just toi Henni ja Maria mut haluisin vaan ne väliviivalla yhteen!:) ihanat nimet siis on teidän tyttö saanu :)

    VastaaPoista
  6. Hih olipa hassua löytää blogi missä tämän niminen tytteli
    Harvoin törmään samaan nimeen...

    T: Henni 23v :) myöskin tuore äippä!

    VastaaPoista
  7. Kiva nimi ja hauskaa jotenki et äipällä ja tytöllä saman tyyliset nimet. :)

    VastaaPoista

© Bella Bambina 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis - Jemina Immonen