torstai 31. elokuuta 2017

5 VUOTIAS TSIRBULA

HENNIPAMPULA TÄYTTI VIIME PERJANTAINA 5 VUOTTA! Sen kunniaksi kirjoitan pienen katsauksen siitä, että mitä meidän kotona tapahtuu ja mistä me nykyään puhutaan.

Pidettiin syndekekkerit lauantaina. Ne oli sellaiset rennot pikkuiset juhlat johon tuli meidän lisäksi isovanhemmat ja isoisovanhemmat. Pinkki mekko päälle, pinkki kakku pöydään ja pinkit kukat maljakkoon. Ne oli ihan Hennin näköiset kemut! Henni sai lelujen lisäksi lahjaksi oman pienen digikameran. Annoin sen heti perjantaiaamuna hänen herättyään ja jo kymmenen minuutin päästä kaduin sitä; tyhjentäessäni tiskikonetta tukka sekaisin unenpöpperössä kuulin kuinka kamera räpsähteli kokoajan. Paparazzi iski milloin mistäkin; pöydän alta, kulman takaa, jalkojen välistä. Kaikki tutut on varmasti saaneet osansa tästä, mut onneks meidän kuvaaja osaa myös olla kohtelias. Hensu nappasi isomammastaan kuvan, johon mamma totesi että hui kamala miten ryppyiseltä hän näyttää ja Henni ratkaisi tilanteen sanomalla "ei haittaa, mä poistan tän ja otetaan uus silleen ettei siinä näy sun naamaa!".

Ellei ipana räpsi kuvia, hän joko piirtää, hoitaa nukkevauvoja, sisustaa nukkekotia tai paasaa siitä, että valoja ei saa pitää turhaan päällä, koska pingviinit ja jääkarhut kuolee muuten. Pikkuvanha pampula osaa ainakin 15 viittomamerkkiä ja laittaa hienosti mölkkypalikat oikeaan järkkään. Englannin opiskelu kiinnostaa kovasti ja esimerkiksi värit menee jo hienosti ja opetellaan parhaillaan tilaamaan jäätelöä jotta hän osaa sen lokakuussa Kanarialla. Hän haluaisi myös oppia kiinaa, mutta sitä ei äiti osaa lähteä neuvomaan. 


Päikyn aloitus on nyt loppupeleissä mennyt silleen ihan ookoosti. Sinne jääminen on aina vähän surkuttelua mut se surkuttelu loppuu heti kun mä oon lähtenyt veks. Ja eilenkin kun hain hänet niin keskeytin kivat kotileikit! Ei ois malttanu lähteä pois sieltä. Kyl se hima sit kuitenkin voitti.

Uhmaikä ilmenee sillä tavalla, että me kinataan joka asiasta. Siis aivan jokaisesta. Jos mä sanon, että hae sukat tai mene pissalle, Henni keksii liudan perusteluita miksi hänen ei kannattaisi tehdä niin. Tää on välillä sairaan hermoja raastavaa, mut samalla naurattaa kun pikkuvanhuus tulee siinä aina esiin. Pikkuvanhalla tarkoitan sitä, et Henni tykkää jutella aikuisten asioista ja haluaa tietää kaikesta kaiken. Sellaisistakin asioista, joista en kuvittelisi kaikkien aikuistenkaan olevan kiinnostuneita. Esimerkkinä ilmastonmuutos. Mä toivon, et toi tiedonjanoisuus kestää läpi elämän! Mut Hensu on oikeesti hauskin ihminen kenet mä tunnen. Kaikki ilmeet, eleet, vitsit, silmien pyöräyttelyt, kaikki; ne kaikki tekee tosta pikkuisesta niin koomisen mut samalla fiksun pienen tytön et mua välillä alkaa vaan itkettää kun tuijotan häntä ja mietin miten ihana ja hassu se mun Henni on. 

4 kommenttia:

  1. Paljon onnea Hennille! Ihan hullua ajatella, että aloin lukea blogiasi kun odotit.... joko siitä on yli viisi vuotta?! :D

    VastaaPoista
  2. Musta on aina ihana kuulla että joku on pysyny meidän messissä raskausajoista lähtien! Kiitos onnitteluista ♥

    VastaaPoista
  3. Oon katsellut et sulla on volyymiripset :) saisiko kysyä missä kävit ottamassa ne :)?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä käyn täällä Nummelassa huollattamassa ja olen samassa paikassa nämä ottanut, Beauty Studio Merlessä :) Anteeksi että vastaamisessa kesti, instassa mut saisi ehkä vähän paremmin kiinni!

      Poista

© Bella Bambina 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis - Jemina Immonen