tiistai 1. elokuuta 2017

Eka päivä päiväkodissa

HUOMENTA!Mulla on nyt tunteet päikyn aloittamisesta (näin vanhemman näkökulmasta) niin tuoreessa muistissa, että mä halusin tulla kirjoittamaan niitä tänne muistiin. Henni jäi noin tunti sitten ensimmäistä kertaa päiväkotiin ja mulla alkaa työt vasta parin tunnin päästä, joten siirrän ajatukseni tänne!

Oon aika varma siitä, että tämä päivä jänskätti enemmän mua kuin pirpanaa. Jännitti, miten perhepäivähoidossa ollut lapsi pärjää isommassa ryhmässä; saako hän äänensä kuuluviin, uskaltaako pyytää apua uusilta hoitajilta, muistettiinko pakata kaikki mukaan reppuun... Mut hei, kaikki huoli osoittautui aika turhaksi! Kävi tosi hyvä tsägä ja just kun oltiin astumassa päiksyn porteista sisään, parkkikselle saapui Henskun paras kaveri aiemmasta hoitopaikasta. Tytöt pääsivät samaan ryhmään ja samaan aikaan! Yhdessä mentiin sisään tutustumaan ja sieltä löytyi heti omat korit ja kaapit ja kotileikit ja ihanilta vaikuttavat hoitotädit.

Hetkinen siinä jutskailtiin ja tsekattiin paikat, valittiin aamupalapöydistä vierekkäiset paikat tytöille ja sinne ne jäi syömään aamupuuroa. Henni oli tosi söpöläinen miettiessään illalla, että mitäköhän aamupalaa siellä mahtaa olla ja tiedusteli että voisinko soittaa parhaan kaverin äidille ja kysyä miten paras kaveri laittaa hiuksensa että tytsyt vois olla samiksia. Vaatteet valittiin aamulla yhdessä yksityiskohtia myöten. Oli ihana kävellä auringonnousussa käsi kädessä kun toinen oli niin reippaana reppu selässä. Mä oon myös aika ylpeä, että hienosti hillitsin itseni enkä näyttänyt että mua jännitti kovasti. Kaverinkin äiti sanoi, että olin reipas kun hengähdin syvään lähdettyämme.

Mutta niinkun summasummarum, jäi sairaan hyvä fiilis enkä malta oottaa että päästään illalla vaihtamaan kuulumiset päivästä! Aloittiko teidän ipanat päivähoitoa nyt vai onks tää jo tuttua kauraa? Mulle saa linkittää postauksia päiväkodin aloittamisesta jos teillä on esimerkiksi listoja asioista jotka täytyy muistaa pakata mukaan, mulle on nyt jo tullut muutama jutsku mieleen jotka mun täytyy huomenna muistaa sujauttaa reppuun!

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

© Bella Bambina 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis - Jemina Immonen