torstai 31. toukokuuta 2012

Temmeltelyä

Heeeeeips!
Lenkiltä kotiuduttu ja rakkaus lenkkeilyyn kasvoi juuri suuresti. Ikävää tajuta, etten oikeesti oo käyny ulkona moneen vuoteen! Täytyy alkaa totutella tohon ulkoiluun, koska tuli niin paljon ihania muistoja lapsuudesta mieleen, että haluan viedä Herttaa ulos joka päivä. Ekaks ollaan tietenkin vaan rattaissa, mutta ootan innolla sitä että päästään hiekkikselle ja lähimetsään, jonne äsken poikkesin. Siellä oottaa sit mustikat ja heppapuut :) Onneks oon kasvanu vähän syrjemmässä, melkeen jopa ehkäpä maalla, lapsuus oli niin parasta aikaa näin jälkeenpäin ajateltuna ♥ Ja ulkoleikit rulettaa!! Kertokaa teidän pihapuuhailuja joita harrastitte pienenä! Oon alkanu arvostaa muistoja, joita en vuosi sitten jaksanut kuunnella ollenkaan (mikäli joku sattui niitä kertomaan...). Mähän oon taaperoinu vuodesta -94 eteenpäin, ja ajat ja nuoriso muuttuu hirveesti koko ajan ku tulee uusia vempeleitä ja uutta tekemistä, niin olisin iki-onnellinen jos joku mua vanhempi kertois jotain jännää lapsuudestaan, ku ei vielä ollu kaikenmaailman konsolipelejä ja muita... :) Mitä siellä pihalla touhuttiin? Mulla on mm. ollu keppihevosia useampi kappale, ja leikkimökissä monenmoisia leikkejä, perus koti-meininkiä ja sit kivikauppakin on ollu pystyssä. Muistelen vaan kaikkea lämmöllä!


Meidän vauveli on nyt taas siirtyny jotenkin tosi alas, ja usein vihlasee ikävästi, kun pikkunen potkii. Nousispa se sieltä, tuntuu niin ikävältä :( 28 viikkoa tuli tänään täyteen ja tuntuu tosi jännältä että nyt alko sitten jo viimeinen kolmannes ♥ Matkarattaat ostettiin tänään, kuvia laitan varmaankin joku päivä. Huonepostaus (jota on toivottu useampaan kertaan) on tulossa, kunhan meidän mesta saadaan esittelykuntoon :) Seuraava UÄ on ens tiistaina, ja neuvola ja synnytysvalmennuskin on lähiaikoina. Jaaa muuta mä en nyt sit keksikään! Eiköhän siinä oleellisimmat asiat tullu, päivitellään taas joku päivä. Lähen äipän kanssa kauppaan ostelemaan herkkuja (kokkausinto on  suuri, kuten myös nälkäkin, kokoajan...), moimoi :))

8 kommenttia:

  1. Itte oon kyllä syntyny -95,mut ei kai sillä nyt väliä ole jos mä kerron vähän millee mä oon leikkiny :D
    Itte siis leikein pienenä tossa meidän pihassa ja naapurin lasten kanssa tossa meen vieressä olevissa metsissä. Paljon tuli leikittiä ulkona ja keksittyä jos jonkinlaiste leikkiä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi hups, mä annoinkin ihan väärän käsityksen siitä että keneltä niitä leikkikokemuksia haluaisin :D kaiken ikäisten kommentit on siis ihan tervetulleita, en tarkottanu että vaan mua vanhemmat sais kertoa! ja kiitos kun kerroit vähän mitä te ootte touhuillu!!:)

      Poista
  2. Mäki -95 ja leikin aina pienenä ulkona! Asun metsänreunassa niin aina tuli pienenä sielle metsässä temmellettyä, rakentaen majoja ja tehden käpylehmiä :'D mun mielestä nykylapsien pitäs viettää enemmän aikaa ulkonaleikkien, eikä pleikkarilla pelaten. Niillä menee lapsuus ihan hukkaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä sanoitkin mun pointin! Mäki muistelen lämmöllä niitä pihaleikkejä joita tuli leikittyä, ja toivoisin että munkin lapsi sais yhtä kivoja muistoja :-) Ettei jumittuis vaan sisälle pleikan ääreen...

      Poista
  3. Oon -93 mutta oon asunu aina omakotitalossa ja kaikki leikkimökki leikit ja piiloset oli ihan parhaita!! :)

    VastaaPoista
  4. Kesällä juoksenneltiin aina paljain varpain niin soratiellä kuin nurmikollakin. Parhaat leikit olivat mm. keinupolttopallo, maanvalloitus ja kirkonrotta. Myös leikkejä keksittiin itse ja mukana oli kaiken maailman mielikuvituseläimiä ja muita hömpötyksiä. Talvella ei tuntunut pakkaset missään, posket punaisina rakenneltiin kaikenlaisia lumilinnoja.

    On se ihana muistella omia lapsuusaikoja, vaikkei sitä olekaan kuin vasta 20-vuotias. :) Pelottaa vähän, miten nykyajan lasten mielikuvituksen käy, kun mitään ei tarvitse rakentaa eikä kuvitella itse. Leluja on niin paljon, ettei niillä ehdi leikkiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei, mä olin ihan unohtanu keinupolttiksen ja maanvallotuksen! :D Mä tykkäsin ihan hirveesti tosta jälkimmäisestä.

      Ja muakin mietityttää se, että saako lapset sitä mielikuvitusta ollenkaan käyttää, ku kaikki lelut annetaan valmiiks ja kerrotaan, että nyt pitää leikkiä näin ja näin... :(

      Poista

© Bella Bambina 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis - Jemina Immonen