lauantai 14. huhtikuuta 2012

Asiaa näistä paljon puhututtavista teini-äideistä joita tupsahtelee

Hmm, mä huolestuin kun huomasin, että mun blogiin on löydetty useimmin tälläsen sivun kautta. Eli siis, täällä mun blogissa käy suurimmaks osaks ihmisiä, jotka ei hyväksy mun tilannetta tai mua? Voihan surku.


Mun tulevaisuus, oonko mä automaattisesti sossupummi ja epäonnistuja?
Mua harmittaa se, että jotkut ajattelee että teiniäitien lapset syntyy aina huonoihin oloihin, ja että sitten niillä nuorilla äideillä ei oo tulevaisuutta. Mut mä oon vahvasti sitä mieltä, että musta tulee vielä hyvä omalla alallani. Mun koululle sopii, että mä jatkan opintoja välivuoden jälkeen. En siis aio jäädä ihan spugeks ;) Haluun koulutuksen ja ammatin media-alalta. Haluun myös, että voin tarjota pikku-Hertalle hyvän tulevaisuuden! En halua tyytyä ihan ok-elämään. Kyllä musta vielä tulee jotain ;)

Menetetty nuoruus
Voi mä en koe yhtään että oisin menettäny vapauteni. Mun kaveri sano yks päivä, että on outoa että mä olin ennen aika villikko, ja nyt kun on 18v syndet edessä ja pitäis alkaa rellestää oikeen urakalla, ni mä sitte haluunkin mielummin olla äiti. Ei kai se mikään pakko oo alkaa ryyppäämään jatkuvasti heti kun saavuttaa täysi-ikäisyyden. Ja mun mielestä siinä ei oo mitään epäselvää, että haluanko mä tuhlata mun rahat alkoholiin, vai johonkin paljon tärkeämpään sijoitukseen ♥

Kuvittelenko mä, että kaikki järjestyy automaattisesti?
Kyllä ja ei. Asioilla on tapana järjestyä, niinku annoin tiskirättini kertoa muutama postaus sitten. Mutta en kuvittele että asiat järjestyy automaattisesti, ja että kaikki on heti hyvin. Neuvolatädit ja sossutädit ja mun äippä ja muut on sanonu mulle, että asioilla on tapana järjestyä, ja mä tosiaankin uskon niin :) Vaikka ei ehkä heti eikä ilman uhrauksia, mutta ei hätää :)

Oon näitä vauvablogeja lukiessani huomannu, että on niitä kypsiäkin 16-vuotiaita. Mutta onhan niitäkin jotka ei oo kypsiä, vaan haluaa vaan huomiota. Ja kyllähän se on ihan yksilöllistä että kuinka kypsä joku on, mutta 14 vuotias on liian nuori äidiksi. Lähes väistämättä. Mun mielestä.

Entäs kun mä en enää ole teini-äiti?
Siis onko kaikki sitten hyvin, ku mä täytän 20v? Sitten en enää ole teen. Ja sittenkö kukaan ei kritisoi mua? Epäilen. Kaikki vaan ei ole vielä tottunu siihen että nuoremmatkin saa lapsia, kun aiemmin piti olla työ ja aviomies ja kaikki valmiina. No mutta kuulkaa, ei tarvitse enää! :)

Ja nytpä en keksikään muuta, vaikka aiemmin oli varmaan jotain mielessä. Ainiin ja sekin on yllättäny, että vielä kukaan noista mun epäfaneista ei oo kommentoinu mitään. Enkä tietenkään toivo mitään negatiivista, vaikka tiedänkin että monen mieli on täynnä sanottavaa. Emmä sano vielä että oon hyvä äiti Herttikselle, koska enhän mä voi tietää sitä. Mutta mulla on tunne, tunne siitä että Hertta tulee viihtymään mun ja sen isukin kanssa! :) ♥

7 kommenttia:

  1. Negatiivisuus teinivanhemmuutta kohtaan kumpuaa varmaan siitä kun monenkin tutkimuksen mukaan teinivanhemmat eivät pysy yhdessä tai pääse työmarkkinoille kunnolla mukaan. Ja monella on varmasti mielessä miksei ehkäisystä voinut huolehtia, sitähän toitotetaan joka tuutista. Teiniäiteys on ehkä tabu myös siksi, koska vanhempana olo ei nykymaailmassa ole alle 20-vuotiaalle tavallista, senhän ikäisenä ollaan vielä koulussa ja tutustutaan työelämään.

    Minä pidän teinivanhemmuutta ihan yhtä hyväksyttävänä kuin 'aikuisvanhemmuutta'. Sehän on ihan sama minkä ikäisiä äiti ja isä ovat kunhan lapsi saa rakkautta ja kokee turvallisen lapsuuden. Aikuisien vanhempien lapset saavat ehkä rahalla mitattuna enemmän mutta ei se aina onnea tuo!

    Älä välitä muiden kommenteista, se on aivan oma asia minkä ikäisenä lapsi tulee ja voit itse määritellä tulevaisuutenne tekemällä kovasti töitä opiskelun, vakaan perhe-elämän yms. suhteen. Ehkä on jossain määrin jopa parempi että asiat menevät tässä järjestyksessä: tulevaisuudessa olisi kunnon ruuhkavuodet jos olisit vasta aloittanut uudessa työssä, lapsia pitäisi tehdä ennen kuin hedelmälliset vuodet loppuvat ja samalla pitäisi olla harrastava ja aktiivinen ihminen. Tulevalla tytölläsi tulee olemaan myös äiti ja isä olemassa pidempään eivätkä isovanhemmat ehdi kuolla ennen kymmentä ikävuotta.

    Huoli pois ja oman intuition mukaan eteenpäin! :>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos hirmusesti kommentista!! :) mä oon aivan samaa mieltä, en vaan oo osannu selittää sitä samalla tavalla, sä sanoit just sopivasti! mä ihan rakastuin sun kommenttiin, ja mahtava tietää että ihminen jolla on noin hyviä ajatuksia, on löytäny tän mun blogin ja kommentoikin niin järkevästi :) kiitos Annika, sä piristit mun päivää huomattavasti! :)

      Poista
    2. Voih, ole hyvä vain! Mukava olla avuksi. :)

      Poista
    3. Tahdon jatka tuohon vielä, että aina ne kritiikit ei tule kommenttejen kautta vaan myös eleiden ja median kautta, sano tämän siksi, koska haluan tukea sellaisia teiniäitejä joilla ei ole omaa blogia, mutta seuraavat muiden blogeja jotka ovat samassa elämäntilanteessa. Onnea ja voimia tulevalle äidille, isälle ja isovanhemmille!!

      Poista
  2. Pakko kanssa kommentoida tähän, että jos ootki jossain keskustelussa puheenaihe ja ihmiset tulee lukeen tätä sellasella meiningillä, että voi herranjumala!!, niin luulisin että sun blogia selailtuaan kellään ei oo mitää pahaa sanottavaa. Oikeesti kirjotat tosi kypsästi ja kun vertaan omaan samanikäseen pikkuveljeeni, niin ootte ihan eri planeetalta :D

    Plus se että meitsi täyttää kuukauden päästä 23 ja oon noin kuukauden sua odottamisessa jäljes ja istun vieläki himas ihmettelmässä, että oho mä oon raskaana :D toisin ku sä! Oot jo toiminu ja ostanu pikkuselle kaikkee ja selvästi pystyt suhtautumaan ihanasti vauvaan ja tulevaan äitiyteen. Tsemppiä vaan ja pidä lippu korkeella! :)

    PS: Jään lukeen sun blogia, koska kaipaan hengenheimolaisia (vaikka tosiaan vähä jäljessä rämmin) ja uskon, et sun äidillinen suhtautuminen ja kirjoitustyyli vois laukaista mullaki jonku mutsivaihteen päälle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei se mutsivaihe mullakaan ihan heti käynnistyny, mut tässä ajan myötä se on vaan kasvanu ja kasvanu..! :D Ehkäpä sä oot just kuukauden päästä kans hössöttämässä ;)

      Ja kiitos paljon ihanasta kommentista, kyllä mä uskon että löytyy niitä joilla sitä pahaakin sanottavaa riittää, mutta sun kommentti piristi tosi paljon mun mieltä..! :)

      Ja onnea hirveesti sulle omaan odotukseen! ♥

      Poista
  3. oli pakko tulla kahtomaa sunki blogis, ja tykkään sun aikuismaisuudesta! :D vaikka ei meillä ookkaan, kun se vuos ikäeroo. enkä koe ite et olisin mikään aikuinen, saatikaan mikään teini. mut totta se on, että raskaus kasvattaa jokaista ihmistä henkisesti aika paljon. osaa alkaa ottaa sitä vastuuta, jostain kuka sua oikeesti tarvitsee 24/7 :) tykkään kyllä sun blogistas, että pakko jatkaa lukijana! :) paljon tsemppiä, äläkä välitä siitä mitä ulkopuoliset sanoo susta saatika sun tulevasta elämästä. sä tiät, mikä on itelles kaikkein parasta ja mitä ite haluut. ihmisillä todellakin on vain se yks ja ainoo elämä elettävänä, miksei sitä eläis täysillä? :)

    VastaaPoista

© Bella Bambina 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis - Jemina Immonen