maanantai 20. elokuuta 2012

Tosi turhaa turinaa

Eilen otettiin Mikon kanssa kunnon löylyt ja tänään mä haravoin ahkerasti, mutta tuntuu ihan
normaalilta. Oon myös ottanu tollasella jumppapallolla istumisen tavaks, jos se nyt yhtään auttais vauvaa laskeutumaan. Mutta ei tunnu supistuksia tai mitään muutakaan. Kokoajan kuitenkin sattuu, en edes osaa oikein selittää, että minne?! No, alas.

 Lisäks mä tunnen oloni valtavammaks kuin kertaakaan tähän mennessä, ja näytän myöskin jätiltä. Mä oon jotenkin päättäny, että LAlla ei oo mitään väliä, joudun kuitenkin oottamaan sinne asti että pitää alkaa käynnistellä. Kai mä vaan pelkään sitä käynnistämistä niin paljon, että varaudun pahimpaan. Käynnistyksellä aikaan saadut supistukset kun kuulemma sattuu enemmän? Ajoittain mä oon ihan tyytyväinen tähän tilanteeseen, ja mua helpottaa ajatus siitä että enää korkeintaa se pari viikkoa ja sit vauva on varmasti täällä. Silloin, kun joku kysyy, että joko se vauva on syntynyt tai että miltä tuntuu, tuntuuko supistuksia, niin vasta silloin mulle tulee vähän paha mieli. Musta tavallaan tuntuu, että tuotan kaikille pettymyksen kun en oo vielä sairaalassa eikä ees tunnu mitenkään erityiseltä. Tää mussukka nyt vaan haluaa olla vielä masussa, ja annan hänen mielelläni siellä vielä olla, mutta kysymykset saa mut hermostumaan. Kukaan ei tietenkään tarkoita pahaa kysymyksillään, mutta se vaan hermostuttaa, vaikka kuinka yritän sen positiivisesti ottaa ja ajattelen, että rakastavaa porukkaa vauvan ympäriltä kyllä löytyy.


25 kommenttia:

  1. Mulla oli vähän sama, että supistuksia ei tullut ei sitten millään, mutta lopulta saatiin synnytys käyntiin näillä: (tai sitten se haluskin käynnistyä silloin ja näillä ei ollut mitään merkitystä)

    Hirveä rääkki lenkki. Pyöräilyä ja kävelyä/hölkkää mettäisellä mäkipolulla.
    Edestakaisin ramppaamista näkötornin portaita tai muita korkeita portaita.
    Sitä salaista S-tehokeinoa peiton alla ja sitten koviin löylyihin saunomaan. ;)

    Tunnin päästä alkoi supistukset ja viiden tunnin päästä lähdettiin sairaalaan. Tosin siellä oltiin sitten koko päivä ja lopulta vauva ei mahtunut ulos, mutta saatiin sentään synnytys luonnollisesti käyntiin. ;) Aina kannattaa kokeilla. Luonnolliset supistukset on kuulemma pehmeämpiä ja helpompia sietää, kuin lääkkeelliset.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oisin innostunu tosta rääkistä, mut meillä ei oo missään lähellä korkeita rappusia! Harmi. Ehkä mä uskaltaudun pyöräilemään piiiiitkästä aikaaa :)

      Poista
  2. mulla käynnistettiin synnytys pari viikkoa ennen laskettua aikaa raskausmyrkytyksen takia. supistukset alkoi hiljalleen mutta sit yhtäkkiä ne oli tosi kovia ja sattui aivan älyttömästi mutta pyysin sit epiduraali puudutuksen ja se oli aivan ihana!! suosittelen :D älä huoli, kyllä se vaavi sieltä tulee kun on valmis eikä ole sun vikas ettei oo vielä synytyny. monella menee yli lasketun ajan eikä siin mitää häpeiltävää oo :) ihmiset on vaan joskus tosi uteliaita, mutta toisaalta sehän on vaan hyvä kun susta ja vauvasta välitetään (: voimia synnytykseen ja loppu odotukseen! t. mamma -94

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niiin, sitähän ne kyselyt viestittää... :) ja joo, kyllä mä oon epiduraalin ottamassa, ehdottomasti! :D

      Poista
  3. Mulla esikoinen käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia Rv39, ja ne supistukset oli kyllä aivan kamalia vaikka synnytys olikin nopea, vain 6,5h. Toisen kanssa käynnistyi itsestään rv40+1 ihan yht äkkiä aamulla ja supistuksista selvisin hengittelemällä ja kävelemällä ja en kokenut supistuksia läheskään yhtä pahoiksi kuin esikoisen kanssa, vaikka nopeasti menikin koko synnytys (n.5h) :)

    VastaaPoista
  4. Mulla lähti käynnistyspäivänä synnytys itsekseen käyntiin, niin sitä aluks vauhditettiin pelkällä kalvojen puhkaisulla.
    Vaikka sen jälkeen sattui ihan hemmetisti, niin oli se paljon siedettävämpää, kuin se kun ne laittoi lisäksi oksitosiinia vauhdittamaan :/

    En usko, että sun läheiset olisi mitenkään pettyneitä siitä, ettei Hertta ole tulossa vielä, vaan he vain jännittävät ja ovat innoissaan ja siksi kyselevät paljon. :)
    Pitäiskö sun jotenkin hellävaraisesti sanoa niille, että pahoitat mielesi kyselyistä..? Eiväthän he voi sitä ennalta tietää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kai se vaan ois sanottava jos oikeesti haluaa asialle tehdä jotain, mut mä taidan mielummin kuunnella niitä kyselyitä vielä tän loppuajan...

      Poista
  5. Mä luulin viime yönä et tulee lähtö. Supisteli 4 tuntii putkeen 5-6 minuutin välein 40 sekunnin-yhden minuutin supistus. Tuntu aina selässä polttona ja olin jo silleen et jee pääsee synnyttään mut sit ne loppu -.-
    Kaveri tekstaa et oonko jo synnyttäny, äiti luulee aina ku soitan sille et oon synnyttämäs, menee hermot tähän koht :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin vaan kuvitella kuinka sitä ehtii jo innostua ja varautua ja sit yhtäkkiä vaan supistukset loppuu! Pienemmästäkin masentuu :D

      Poista
  6. Hui ku teiä synnytykset on omasta mielestäni kestäny kaua. Ite synnyin keisarileikkauksella ja yks kaveri synty kuuessa minuutissa.

    VastaaPoista
  7. Onhan se joo aika inhottavaa ainakin mun mielestä kun monet kyselee että joko on syntynyt ja sillein ja sit vastaus on vaa että ei vielä.. Mulla on 22 pv laskettuaika ja ei minkäänlaisia supistuksia oo ollu.. Muttä kohta se vauva sieltä kumminkin tulee:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, tavallaan ois parempi et ne supistukset oiskin heti sit synnytyssupistuksia, ettei tarvii montaa kertaa innostua ja pettyä, jos niitä supistuksia tulee useampana päivänä!

      Poista
  8. Sie oot vaan niin kaunis:)<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon tosin kuullu kahden päivän sisällä kolme kertaa mun naamaturvotuksista... :D

      Poista
  9. Hitsi mua jännittää sun puolesta millon lähet synnyttää! :D joskus ajat sitten kun aloin lukee sun blogia päätin että sitten kun sä olet synnyttänyt niin sitte vasta mulla on lupa päästää mun 'kärsimättömyys' ja liika intoilu valloilleen. :D oisin varmaan laittanu kaikki vauva jutut sataa kertaa uusiks ja pakannu sairaalakassinki jollain viikolla 15 ilman tätä 'sääntöä' :D omaa lähtöö on se 2-3kk aikaa, ihan riippuen siitä kauan siellä mahassa halutaan mömmiä :) mut siis laskettuun aikaan on 10 viikkoa. Ootan ja toivon että jaksat/haluat sitten tehä synnytyskertomuksen, musta ne on mukavaa luettavaa ku niistä vähän näkee mitä synnytys voi olla parhaimmillaan ja mitä kamalimmillaan. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei sulla enää kauaa oo oottelemista, mun mielestä tossa vaiheessa aika tuntu hujahtavan ohi, mmut tässä lopussa se sit hidastuu :D Tsemppiä sulle!! :) Ja kyllä mä varmasti synnytyskertomuksen teen! Itsekin tykkään niitä lukea, voi vähän valmistautua pahimpaan tai sit taas toisaalta elätellä toivoa siitä et ois helppoa... :)

      Poista
  10. Se pahin turvotus oli mulla ainakin just ennen synnytystä :) Ja mulla alko supistukset tunnin itkemisen jälkeen, hormoonit vaan hyppäs taivaisiin ja itkin hysteerisesti ilman syytä.. Onnea sulle loppuodotteluun !

    VastaaPoista
  11. Hyvin kaikki menee! Ja omasta mielestäni mieluummin hiukan myöhempään kuin liian aikaisin tuo synnytys. Eli ei hätiköiden ;) Äläkä ajattele nyt mitä muut ajattelevat, saat siten itelle vaa huonon olon. Uskon kuitenki, et kaikki on pitäny sulle peukkuja, ja pitää edelleen! Itse ainakin! :) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, hyvä sen vauvan on masussa olla, kun ei kerran mitään hätää ole! :) Viimekerralla neuvolassa tosin sanottiin, että lapsivettä on niukasti, mutten tiedä yhtään, pitäisikö siihen jotenkin reagoida... :/

      Poista
  12. miks oot aina noin myöhää hereillä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä meen oikeesti jo klo 22 maissa nukkumaan, mulla vaan on väärä aikavyöhyke... :D otan neuvoja vastaan, että miten se vaihdetaan!

      Poista

© Bella Bambina 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis - Jemina Immonen