keskiviikko 17. helmikuuta 2016

Taapero suosittelee: siemennäkkäri

Nyt on sellainen vaihe, että Hennille ei maistu ruoka. Se tosin johtuu luultavasti siitä, että meillä on joku pöpö. Hensku on valitellut mahakipua muutamana päivänä, mutta on kuitenkin pysynyt ihan pirtsakkana. Mulle iski ykätauti tänä aamuna, hyi olkoon. Onneks mä tein eilen safkat, joista riittää useammaks päiväks: sosekeittoa ja siemennäkkäriä. Henskulla oli tänään herätessä ihan hirmuinen nälkä ja otettiin automatkalle mukaan näkkäriä, että pampulainen selviäis hoidossa aamupalalle. Voi vitsit miten tyytyväisenä se sitä näkkäriä mutusteli takapenkillä ja mä olin ihan onnessani kun näin että ruokaa uppos edes vähän!

Maistettiin tätä ekaa kertaa joskus viime kesänä ja tykästyttiin molemmat heti. As you might know, mä liputan helppojen ruokien puolesta ja tää on kans tosi helppo tehdä. Ohje on maissijauhopussin kyljestä mutta mä kirjoitan sen tähän näkyville niin näätte, kuinka iisi tää on eikä aineitakaan tarvitse paljon. Ja tätä on kiva nakertaa!

S I E M E N N Ä K K Ä R I

2 dl maissijauhoja
1 dl pellavansimeniä
1 dl auringonkukansiemeniä
1/2 dl öljyä
2 dl keitettyä vettä
(1 rkl fenkolinsiemeniä, mä en ole ikinä laittanut)

Päälle
sormisuolaa
siemeniä koristeeksi

Lämmitä uuni 150 asteiseksi. Sekoita taikina-ainekset keskenään ja kaada taikina leivinpaperilla vuoratulle pellille. Laita leivinpaperi myös seoksen päälle ja kauli sen päältä ohueksi levyksi. Irrota päällimmäinen paperi, mausta näkkileipä sormisuolalla ja koristele halutessasi siemenillä. Paista uunin keskitasossa noin 45 minuuttia tai kunnes leipä on saanut kauniin värin. Anna jäähtyä ja murra pienemmiksi paloiksi.


2 kommenttia:

  1. Näyttää ja kuulostaa hyvälle, täytyykin kokeilla ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile ihmeessä! Mä veikkailisin et tää maistuu vaikkei muuten niin hirveesti siemenistä diggailiskaan :)

      Poista

© Bella Bambina 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis - Jemina Immonen