keskiviikko 1. tammikuuta 2014

Operaatio Mimmi Timmiks

Otsikkokin sen jo kertoo: ny laihdutetaan! Tai oikeastaan ei, en halua puhua laihduttamisesta. Mä haluun kutsua sitä elämäntaparemontiksi, koska mulla on niiin paljon rempattavaa liikunta- ja ruokailutottumuksieni suhteen. Tarkoitus kuitenkin olisi saada muutama kilo pois, mutta ennenkaikkea mä eniten tarvitsen itseluottamusta. Se on ihan nollassa, eikä oikeastaan voisi tästä enää alemmas mennä, joten olis ihanaa jos voisin katsoa itseäni peilistä hymyillen ja ylpeänä! Mä oon iloinen, että oon vihdoinkin sisäistänyt sen, että dieetit ei kannata, vaan täytyy tarkastella laajemmin elämäntapojaan. Mulla on ollut paljon aikaa kerätä näitä kiloja, miksi siis olen vaatinut kropaltani ihmeellisyyksiä ja yrittänyt saada kiloja pois mahdollisimman nopeasti jollain dieetillä? Vaikka pari kiloa oiskin välillä lähtenyt, on ne aina tulleet takaisin kun olen palannut mässäilemään ja "normaaliin arkeen". Loppuvuosi meni ihan plörinäksi enkä miettinyt syömisiäni yhtään, mutta pidin mielessäni 1.1 alkavan rempan.

Remppa aloitetaan tälläkertaa hoitamalla ruokailutottumukset kuntoon. Mä oo päättänyt edetä askelittain, enkä odota saavani kaikkea heti hallintaan. Mun mielestä ei myöskää kannata asettaa liikaa tavoitteita kerralla, ettei motivaatio häviä! Senpä takia mä nyt ekana keskitynkin ruokapuoleen ja vasta sen ollessa kunnossa, otan liikunnan mukaan kuvioihin! Tässä siis ekat tavoitteet: 

Juon vähintään 2 litraa vettä päivässä
Syön samaan aikaan kuin Henni (5krt/päivä)
Pidän vain yhden herkkupäivän
Jätän perunan, pastan ja vaalean leivän pois

Kuulostaa ehkä helpolta, mutta sitä se ei ainakaan mulle ole. Tai no joo, on se helppoa, mut mä vaan oon selkärangaton! Vettä juon tosi harvoin, koska en vaan yksinkertaisesti muista. Nyt latasin puhelimeeni Water your body-sovelluksen, joka muistuttaa mua lorottamalla. Ihan loistavaa, kannatta kokeilla! 

Ja mistä mä edes aloittaisin tän ruokahömpötyksen... Huoh. Kaikki pielessä. Välillä syön kerran päivässä, välillä koko päivän. Syön tylsyyteeni ja aina kun tekee mieli, vaikka ei edes olis nälkä. Helpottaa jo paljon, kun pääsen tästä tavasta eroon. Annoskootkin on ihan pielessä; mä syön aina niin paljon, että mulle tulee kauhea ähky enkä ikinä lopeta ajoissa. Kasviksia on liian vähän. Jauhelihaa käytetään liikaa. Olen tositosiTOSI tarkka siitä, että Henni syö terveellisesti ja ruokailuajat pysyy samana, mutta jostain syystä itseeni en jaksa panostaa. Mutta koska mä olen ihana ja sen arvoinen, aion keskittyä myös itseeni :-) Mä tiedän että teiltä pursuaa uudenvuodenlupaukset korvista ulos, mutku tää vaan tuntuu paljon helpommalta alottaa puhtaalta pöydältä ymsyms, kyl te tiedätte!

Ja siinäpä näkyy se lähtötilanne. Mua motivoi ihan hurjasti ennen/jälkeen-kuvat, ja voisinkin tuijotella niitä vaikka kuinka! Esittelen teille omia kuviani sitten jonkun ajan päästä. Wish me luck! Kuinka moni muu teki saman lupauksen mun kanssa? Pidätkö kenties aiheesta blogia? Vinkkaa siitä kommenttiboksissa!

37 kommenttia:

  1. Mä päätin kans alottaa elämäntaparemontin nyt alkuvuodesta, kun poikaystävä lähtee inttiin ja lopetan kohta työt, niin mulla ainakin on aikaa keskittyä itteeni :)

    VastaaPoista
  2. Mä oon sun oma personal trainer ;)

    VastaaPoista
  3. Hei toi sovellushan on huippu idea! Mitenköhän se käytännössä toimii? Tsemppiä paljon uudenvuoden lupauksen pitämiseen täällä on samat suunnitelmat :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinne syötetään oma paino ja se kertoo paljonko sun pitää juoda vettä päivässä! Saat valita sieltä lasin koon ja se kertoo kuinka monta lasia sun pitää juoda :) tykkään tosta!

      Poista
  4. Mulla on sama lupaus! :D ja se alkaa karkki/suklaalakon merkeissä :D

    VastaaPoista
  5. Itselläni tekis tiukkaa toi peruna ja pasta! :D

    VastaaPoista
  6. Mulla kans aika sama, ajattelin kokeilla fitfarmin nettivalmennusta, jos sillä sais nyt parempia tuloksia aikaan. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. KIRJOTATKO ENÄÄ BLOGIA?! Mä unohdin hetkeks sun blogin ja nyt en enää löydä sitä?! Lukisin mielelläni jos kirjottelisit tästä! :D

      Poista
  7. Itsensä motivoimiseks voisit vielä ottaa mitat itsestäs, esim just vyötäröstä. Vaaka ei aina kerro kaikkea eikä ainakaan, jos/kun aloitat liikunnan. Onnea ja menestystä projektillesi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo hyvä idea! Paitsi etten omista mittanauhaa, täytyy yrittää muistaa mittailla ens kerralla kun mennään nannalaan! :D

      Poista
  8. Mäki alotan ! Ja olis tarkotus kirjotella siitä välillä kyllä bloginki puolelle :D Mut mä alotan vasta huomenna! Koska menin eilen hirveessä kiireessä kauppaan ja unohdin puolet mitä mun piti ostaa..... eli tänään on sit vaan syöty mitä kaapista löytyy :D mut huomenna alkaa! :D Mä otan varmaa aika heti mukaa ton liikunnan, tosin aluksi varmaan ihan vaa vaunulenkkien muodossa :) tarkotus olis kans pudottaa muutama kilo mut ennenkaikkea KIINTEYTYÄ !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, mä ootan innolla sun postauksia tästä aiheesta!! :)

      Poista
  9. Mä en kestä! Tää on varmaan kymmenes blogi mitä luen ja missä on sama juttu. :D mutta hyvähän se on että ihmiset päättää yrittää parantaa ruokatottumukset ja ottaa liikunnan kuvioihin. Mä ite alotin heti raskauden jälkeen vuosi sitten ja olenkin paljon paremmassa kunnossa kun ennen raskautta ja nyt sitten ihan todella treenataan salilla ja tehdään sitä "viimeistä (ja pysyvää) silausta" että on kesällä varmasti kroppa tikissä ;D Mä en ole jättänyt leipää, pastaa ja perunaa pois, mä opettelin vain syömään niitä kohtuudella. Aluksi mittasin aina paljon ruokaa lautaselle laitan, mutta jo parissa viikossa vatsa oppi uuden rytmin ja pienemmistä annoksista tuli automaatio. :) Nyt kun urheilu on jo arkipäivää ja pyrin lenkkejen/salin lisäksi hoitamaan kaikki mahdolliset matkat kävellen niin kulutukset on niin suuria ettei herkuttelutkaan enää ole haitaksi. Tsemppiä remonttiin! Mullakin tuli repsahduksia ja jossain välissä pidin kylmästi tauon kaikesta urheilusta ja söin kaikkea mahdollista niin paljon kun napa veti, mutta sitten kun sitä omaa vatsamakkaraa katteli pari viikkoa niin siitä se itsekuri tuli takaisin ja liikunta maistui! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, yritin keksii mahdollisimman kuvaavan otsikon että kaikki tajuis mistä on kysymys eikä oo pakko lukee ;D mut kiitos kun jaoit sun tarinan! :)

      Poista
  10. Sama lupaus täälläkin! Ja aikalailla sama lähtötilannekin :)

    VastaaPoista
  11. mulla on sama tilanne ku sulla! en laihduta varsinaisesti, mutta kiinteytän ja yritän saaha lisää lihaksia, paremman kunnon yms :) ja pääosassa mullaki on ruokavalio. ite piän herkkulakkoo (ei karkkii, sipsii, roskaruokaa tmv) tammikuun ajan ja jos se tuntuu hyvältä nii jatkan sitte. mut haluun toivottaa sulle tsemppii tosipaljon, uskon että tää projekti palkitsee kyllä sit aikanaan! ja nää postaukset aiheeseen liittyen ois tosi kivoja luettavia, eli ois kiva jos näitä tulis paljo :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tsempit kans sulle! ♥ voihan se olla, et tän herkuttoman kuukauden jälkeen ei teekkään enää ollenkaan mieli mitään rasvasta yms! mulla ei ainakaan toistaseks oo iskeny vielä yhtään makeenhimo tai mikään, terveellisestä ruuasta on tullu niin hyvä olo! :)

      Poista
  12. Täällä kans bingo. Ruokailutottumukseni ovat parantuneet onneksi, mutta ne hiivatun kasvikset jäävät aina kaupan hyllylle. Myös pieni herkuttelu on karannut jokapäiväiseksi. No tänään on viikonloppu, no nyt oon lomalla, no nyt on viimeinen päivä ennen tätä ja tota. Mutta pahimpana on liikunnan ja varsinkin ulkoilun puute. Huomaa, että kun käy 30min pihalla käveleen jaksaa paljon paremmin.

    Viime vuonna keskityin siihen, että voin hyvin henkisesti. Tänä vuonna aloitetaan liikunta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä sinä!! :) Ulkoilu piristää kyllä aina kun vaan saa vaatteet päälle ja pepun ylös penkiltä!

      Poista
  13. tsemppii projektiin :) sain vihdoin liityttyä lukijaksi, vaikka olenkin blogiasi jo pitkään seuraillutkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, tervetuloa! ♥ Mä oon kans seurannu sun ihanaa blogia jo pitemmän aikaa!

      Poista
  14. Kannattaa muuten käyttää pienenpiä lautasia ja pureskella hitaammin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti vinkistä! Oon vaan tottunu syömään ihan supernopeesti ja vieläpä seisaaltaan ton tiitiäisen takia, et harvemmin siitä ruuasta tulee ees nautittuun! :D Tosin nyt kun Hensku syö ite, niin munkin on helpompi syödä hänen kans samaan aikaan :)

      Poista
  15. Mä olen kanssa selkärangaton ja aloitan kerran kuussa uuden elämän, joka kaatuu aina pms:n aikaan hillittömään herkkuhimoon :D. Liikunta kannattaa ottaa heti jo mukaan, siis tyyliin päättää kävellä vaikka kolme kertaa viikossa 30min reippaasti. Mä tänään taas pitkästä aikaa kirjauduin kiloklubiin, johon merkitään syömiset ja liikunnan, ja olin kovin tyytyväinen päivän suoritukseen. Kiloklubi on ilmainen, kannattaa käydä vilkaisemassa.

    VastaaPoista
  16. Tsemppiä!!! =))) liityin lukijaksi =) kivanoloinen blogi!! Tervetuloa meitä seuraamaan tutipuu2012.blogspot.fi

    VastaaPoista
  17. Milloin teet videopostauksen? (esim. perus höpöttelyvideo) :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Iiiiiks, en mä tiedä mitä höpöttelisin! :D Mut täytyy kai sellanen koittaa väsätä kun en just muuta postailtavaa keksi :)

      Poista
  18. Olitko nähny tuulia livenä ennen ku olitte risteilyllä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ollu nähny, ihan tälleen blogien ja instagramin puolella tutustuttiin ja siitä siirryttiin facebookiin jutskailemaan ja nyt jutellaan ihan päivittäin! Jännitti kauheesti meidän eka tapaaminen mut hyvinhän se meni, ja nyt meil on yhteisiä suunnitelmia pitkälle kesään asti :)

      Poista
  19. Tsemppiä sulle kanssa! :) Se on jännä miten paljon paino voikin siihen omaan minäkuvaan ja itsetuntoon vaikuttaa..

    VastaaPoista

© Bella Bambina 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis - Jemina Immonen