perjantai 6. joulukuuta 2013

PIPARIAPIPARIA

Kulta, mä tahdon rakkautta sulta, saanko maistaa sun PIPARIAPIPARIA... Stig on lauleskellut mun pään sisällä viikon verran ja koko viikon mä oon kuumeisesti odottanut perjantaita; Itsenäisyyspäivä & jokavuotiset piparitalkoot! Pääsin leipomaan pipareita tänään yhdeksättätoista kertaa ja Hensku pääsi leipomaan tokaa kertaa mummin ja vaijan luo. Itsenäisyyspäivän piparitalkoot mummin luona on yksi meidän jouluperinteistä ja se on tärkeä juttu mulle, kuten kaikki muutkin tutut ja turvalliset perinteet. Musta tuntuu ihan äärettömän oudolta kuvitella, että jonain vuonna joulu olisi erilainen, eikä me tehtäiskään samoja juttuja kuten joka vuosi. Mä oon viime aikoina toivonut usein, että minä ja mun sisarukset oltais vielä ihan pieniä näin joulun aikaan. Jännitettäis yhdessä joulupukin tuloa ja kurkittais illalla koko ajan ikkunoista koska se pukki tulee ja näkyykö tonttuja. Aikaa, joilloin minä ja muu konkkaronkka oltiin pieniä, on ihana muistella enkä voi olla hymyilemättä. Aina samat jutut ja aina ne tuntuu yhtä kivoilta!


''Haloo isi, millon sä tuut tänne?''
 
 
Vastapaistetut piparit ja lämmin glögi (tai jääkylmä maito) on parhautta  Hennikin sai yhden piparin! Hän mutusteli sitä säästeliäästi ja oli vaan yksinkertaisesti maailman söpöin, kuten yleensäkin. Äiskä sen sijaan veteli pipareita (ja piparitaikinaa) niin että napa paukkui... Isukki vietti eilen pikkujouluja joten hän ei ollut meidän kanssa leipomassa. Ens viikon lauantaina onkin sitten mun vuoro lähteä pikkujouluilemaan kun meidän mamijengi taas kokoontuu, jiihaa! Odotan taas niin innolla ihanien naisten seuraa. 

Tällä hetkellä mä istun sohvalla ja oon vaan ihan rauhassa. Tänään oli tosi hyvä päivä ja mä oon nyt iloinen. Ulkona tupruttaa lunta, villasukat lämmittää ja kynttilät valaisee. Melkeen ällöttävän ihanaa, muttei kuitenkaan. Ihanaa Itsenäisyyspäivää kaikille!
 
 

8 kommenttia:

  1. Piparien tekeminen on niin ihanaa! enkä todellakaan voisi kuvitella joulua ilman sitä. Naurattavinta tässä on se, että mielestäni piparit ja glögi kuuluvat jouluun, mutta kummastakaan en tykkää... Taino piparitaikina on jotain niin hyvää, mutta jos ne paistaa niin maku on mielestäni paha :D

    VastaaPoista
  2. Voi miten kauniin väriset silmät Henskulla on!

    VastaaPoista
  3. Voi miten ihania kuvia ♥ ja ens lauantaina nähdään, jeeee en malta odottaa!! :)

    VastaaPoista
  4. hei, saanko udella mikä kamera sulla on? On niin hyvälaatuset kuvat :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka ja tottakai saat udella!! :) mulla on Nikon D3100 ja tykkään siitä kyllä hurjasti!

      Poista
  5. Vooi että sä oot kaunis! <3 Ja Henni on niin kovin suloinen :)!

    VastaaPoista

© Bella Bambina 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis - Jemina Immonen